Jarmark Zimowy

Tradycja jarmarków swoje początki ma w XIV-wiecznych Niemczech. Od kilkunastu lat jarmarki bożonarodzeniowe i zimowe organizowane są w wielu miastach Polski i wciąż zyskują na popularności. To, co wyróżnia krynicki jarmark, to przede wszystkim dbałość o dobór asortymentu. Jest to głównie rękodzieło (ozdoby świąteczne, ubrania, biżuteria, ceramika i wiele innych), ale też lokalne produkty naturalne i spożywcze (między innymi sery, alkohole, słodycze). Jarmark jest idealnym miejscem na znalezienie nie tylko oryginalnych prezentów pod choinkę stworzonych z pasji i od serca, ale także daje możliwość zakupu unikalnych pamiątek.

Wystawcy chętni do udziału w Jarmarku Zimowym w Krynicy-Zdroju zobowiązani są do zapoznania się z poniższym regulaminem. Warunkiem udziału jest spełnienie regulaminowych warunków oraz wypełnienie karty zgłoszeń (formularz online stanowi załącznik do regulaminu).


REGULAMIN DLA WYSTAWCÓW

JARMARKU ZIMOWEGO

RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH

KRYNICA-ZDRÓJ 2023 / 2024

  1. Organizatorem JARMARKU ZIMOWEGO w Krynicy-Zdroju 2023/2024 jest Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju z siedzibą przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego, 33-380 Krynica-Zdrój, NIP: 734-11-08-601.

  2. JARMARK ZIMOWY odbywa się w terminie: 18.12.2023 – 07.01.2024 oraz 20.01.2024 - 25.02.2024 na terenie Parku im. Romana Nitribitta w Krynicy-Zdroju (wzdłuż ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego) w miejscu wskazanym przez Organizatora. Stoiska są czynne w godzinach: 10:00 – 18:00.

  1. Jarmark służy promocji rękodzieła i lokalnych artystów oraz stanowi element tradycji.

  2. Istnieje możliwość wyjnajęcia stoiska wystawienniczego na cały okres trwania jarmarku, lub na wybrany dzień/dni. W pierwszej kolejności przyjmowane będą zgłoszenia długoterminowe.

  3. W JARMARKU ZIMOWYM mogą wziąć udział wszyscy, którzy spełnią następujące warunki:

    1. Na stoiskach wystawców mogą znajdować się wyłącznie: rzeźby, obrazy, wyroby koronkowe, wyroby bibułkowe, wyroby rękodzielnicze i tradycyjne, minerały, biżuteria, zioła, miody, regionalne artykuły spożywcze itp. Organizator ma prawo wyboru asortymentu.

    2. W Jarmarku mogą brać udział Koła Gospodyń Wiejskich, w szczególności z obszaru Gminy Krynica – Zdrój.

    3. Wystawcy, którzy wypełnią kartę zgłoszenia do udziału w jarmarku muszą na dwa dni przed przyjazdem potwierdzić swoją obecność telefonicznie (tel. 018 471 07 50), pocztą elektroniczną (koncerty@ckkrynica.pl) lub osobiście (Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 19, 33-380 Krynica-Zdrój). Ilość miejsc dla wystawców jest ograniczona.

    4. Sprzedaż innych artykułów komercyjnych, masowych, nierękodzielniczych, itp. przedmiotów jest zabroniona i skutkuje skreśleniem z listy wystawców i usunięciem z imprezy bez zwrotu poniesionych kosztów.

  4. W JARMARKU ZIMOWYM nie mogą wziąć udziału osoby, które nie spełniają warunków zawartych w pkt. 5 Regulaminu.

  5. Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc przeznaczonych dla wystawców, zostaną one przyznane według kolejności zgłoszeń.

  6. Miejsca udostępniane są według cennika stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Opłatę za miejsce wystawca jest zobowiązany uiścić przelewem na konto Centrum Kultury wskazane w cenniku do 3 dni roboczych przed pierwszym dniem udziału w jarmarku (w tytule przelewu: imię i nazwisko / nazwa firmy – JARMARK) lub w dniu przyjazdu bezpośrednio u organizatora.

  7. W przypadku odwołania udziału w jarmarku przez Wystawcę na 3 dni robocze przed przyjazdem, lub brak przyjazdu bez wcześniejszej informacji, organizator jarmarku ma prawo pobrania 50% opłaty za planowany udział zgodnie z dekalracją w karcie zgłoszenia.

  8. Wystawcy są zobowiązani do uiszczenia zapłaty za prąd wg sub-licznika na podstawie rachunku wystawionego po udziale w jarmarku. Spisanie sub-licznika odbywa się przy udziale Wystawcy w dniu rozpoczęcia jarmarku oraz po oddaniu stoiska.

  9. Jarmark będzie się odbywać w drewnianych domkach wystawienniczych o wymiarach: 3m x 2m, z otwieranymi okiennicami na 3 strony. Wizualizacja domku stanowi załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu. Każdy z domków ma podpięty prąd oraz sub-licznik.

  10. Karta zgłoszeń stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu. Kartę można wypełnić w formie online.

  11. Zgłoszeń należy dokonywać minimum na 5 dni przed przyjazdem na jarmark. W przypadku chęci udziału bez wcześniejszego zgłoszenia, Wystawca proszony jest o bezpośredni kontakt telefoniczny, bądź mailowy.

  12. Zgłoszenia osobiste i telefoniczne przyjmowane są w godzinach pracy Centrum Kultury – tj. 8:00 – 16:00 (Sb, Nd – biura nieczynne).

  13. Domki zostaną ponumerowane i przypisane do wystawców w momencie zgłoszenia się liczby osób równej liczbie stanowisk. Informacje na temat numeru przypisanego stanowiska będą udostępniane przez koordynatora imprezy nie wcześniej niż na 3 dni przed przyjazdem wystawcy. Wystawcy będą informowani o lokalizacji również w dniu rozpoczęcia imprezy. W przypadku konfliktów spowodowanych miejscem stoiska, decydujący i obligatoryjny głos ma organizator.

  14. Organizator udostępnia tylko i wyłącznie domki przeznaczone do zagospodarowania przez wystawców (krzesła, stoliki, regały wystawowe, nagrzewnice itp. zapewniają sobie wystawcy we własnym zakresie).

  15. Na terenie Parku im. Romana Nitribitta obowiązuje całkowity zakaz ruchu samochodowego!
    W celu zaopatrzenia stoiska, wystawca powinien używać wózka lub innego urządzenia, za pomocą którego przetransportuje produkty. Wystawcy mogą korzystać z parkingów wokół parku, tj. przy ul. Piłsudskiego, Cichej i Kościelnej. Udział w jarmarku nie zwalnia z opłaty parkingowej. Osoby, które wjadą na teren Parku samochodem, zostaną ukarane mandatami karnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami na wniosek organizatora.

  16. Podczas Jarmarku wystawcy będą mogli korzystać z toalet w Kinie Cyfrowym 3D Jaworzyna II.

  17. Wystawcy proszeni są o dbanie o czystość i pozytywny wizerunek swoich stoisk.
    W przypadku dopuszczenia się zaśmiecania terenu parku, właściciel stoiska zostanie ukarany odpowiednim mandatem i skreślony z listy wystawców. Po każdym dniu, wystawca jest zobowiązany o zabrania własnych śmieci z terenu Parku, bądź pozostawienie śmieci obok jednego ze śmietników, wyłącznie w specjalnym niebieskim worku zakupionym w Urzędzie Miejskim.

  18. Za wyrządzone na terenie Parku szkody, wystawcy odpowiadają finansowo.

  19. Produkty spożywcze muszą być identyfikowalne, mieć określony termin przydatności do spożycia/datę minimalnej trwałości. Nie wolno handlować żywnością niewiadomego pochodzenia, z nielegalnych źródeł (poza wysokim ryzykiem dotyczącym potencjalnych negatywnych skutków zdrowotnych dla konsumenta istotne jest również ryzyko rozprzestrzeniania się ASF poprzez obrót nielegalną dziczyzną i produktami wieprzowymi).

  20. Regulamin obowiązuje wszystkich wystawców biorących udział w Jarmarku Zimowym.

  21. Osoby nie przestrzegające regulaminu lub rażąco naruszające regulamin zostaną poproszone o opuszczenie imprezy bez zwrotu poniesionych kosztów.

  22. Regulamin Jarmarku wraz z cennikiem jest dostępny na internetowej stronie Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju (www.ckkrynica.pl)

  23. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu po wcześniejszym powiadomieniu Wystawców.

Krynica-Zdrój, 10.12.2023 r


.

Załącznik nr 1 do Regulaminu dla wystawców podczas JARMARKU ZIMOWEGO - Krynica-Zdrój 2023 / 2024

CENNIK WYNAJMU STOISK*

KATEGORIA Jarmark ZIMOWY

Koła Gospodyń Wiejskich z Gminy Krynica-Zdrój

0,00 zł

Rękodzieło Artystyczne

(malarstwo na szkle, rzeźba, wyroby z drewna i wikliny, kowalstwo, malarstwo, ubrania, koce/skóry)

80,00 zł / dzień

(brutto)

Stoiska komercyjne

(przedstawiciele sklepów, wytwórni, przedsiębiorstw)

120,00 zł / dzień

(brutto)

Rękodzieło drobne

(biżuteria, tkactwo, pisanki, świece, mydła, zabawki, maskotki, drobne ozdoby filcowe, kosmetyki naturalne, witraże, ceramika)

70,00 / dzień

(brutto)

Produkty spożywcze

producenci inni niż KGW (miody, wędliny, sery, proziaki, chleby, zioła)

80,00 zł / dzień

(brutto)

OPŁATY DODATKOWE

Przyłącz prądu
(wg sub-licznika – płatne po zakończeniu udziału w jarmarku)

2 zł / kW

Opłata targowa

Wliczona w cenę stoiska

* - INFORMACJE DODATKOWE:

  1. Dla osób wynajmujących stoisko na: 7 dni - 5% rabatu.

  2. W przypadku artykułów, które nie zostały wymienione w cenniku decyzję w sprawie opłat podejmuje Organizator.

  3. Opłaty za stoisko należy uiścić przelewem do 5 dni roboczych przed przyjazdem na jarmark na konto Centrum Kultury – Bank Spółdzielczy Ziem Górskich KARPATIA:
    59 8802 0002 2001 0006 7683 0002

      W tytule podając: imię i nazwisko/ nazwa firmy – jarmark zimowy.


Załącznik nr 2 do Regulaminu dla wystawców podczas ZIMOWEGO JARMARKU RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH - Krynica-Zdrój 2023 / 2024:

KARTA ZGŁOSZENIA


Załącznik nr 3 do Regulaminu dla wystawców podczas ZIMOWEGO JARMARKU RĘKODZIEŁA I PRODUKTÓW REGIONALNYCH - Krynica-Zdrój 2023 / 2024:

421190694_906776050934367_1150096583284164805_n

Nasi partnerzy

Logo-Małopolska-V-RGB (2)3 sokol_logo kryniczanka_logo_2018_CMYK.PDF - Adobe Reader 2019-11-12 093453LOGO FILHARMONIA

slotwiny-logoLogoPCK (1)1

2